søndag 9. mai 2010

Om å strikke og rekke opp igjen.....

I dag var jeg ferdig med min første sokk!! Har faktisk ikke strikka sokker før - med unntak av babysokker, da. Mormor har sørget for sokkestrikkinga! Hun har holdt hele familien med flotte sokker i alle år, og gjør det fremdeles! Men altså - blir jo veldig inspirert av div flotte håndarbeidsblogger og sokker er jo noe nyttig! Det går forholdsvis kjapt å strikke, lett å ha med i veska og det finnes jo et hav av flotte mønstre! Dessuten er jeg litt lei av englestrikk......Så kjøpte meg noe garn i en flott farge - dere kan jo gjette hvilken - og satte i gang med noe som heter skjeive sokker. De har en morsom fasong som sitter flott på foten. Og det gikk bra - tilogmed hælen - og var altså plutselig ferdig med min første sokk! For så å rekke den opp igjen.....Fordi - sokken ble fin den, men skjønte at det deilige garnet av merino ull og cashmere, neppe er noe sokkegarn.....mistet fasongen bare jeg prøvde den en gang....Synd, for garnet var sååååå mykt og deilig....Men skal absolutt strikke flere skeive sokker - med sokkegarn!!

Ellers så er det akkurat nå 12 små engler i vaskemaskina for litt toving. Alltid spennende å se resultatet, for har brukt litt ulikt garn. Så skal de tørkes og pyntes og stues bort til den store julebasaren i november - sammen med enda flere engler. Må jo lage et helt englekor når jeg først er i gang!!

Må også fortelle at musicalen Chicago var kjempeflott med masse dansing og sang - jeg storkoste meg! Må huske å se noen flere musicaler mens vi bor i en storby - teateret ligger jo bare 10 min borti her!

Martine har hatt en travel helg og Andreas har begynt å lese til eksamen. Derfor er vi bare hjemme idag. Martine ble bedt hjem til ei venninne fra Brasil for stayover på fredag. De hadde det kjempegøy - var på kino og spiste deilig mat. I går reiste de til Santosa og var i den nyåpnede fornøyelsesparken som heter Universal Studios, til seine kvelden! Hun var utslitt når hun kom hjem, men veldig blid og fornøyd!

Bjørn arrangerte teambuilding for avdelingen sin på fredag og det ble paintball! Det ble visst veldig vellykket og gøy! Etterpå var det middag og han var vel hjemme ved halv fire tiden på natta - veldig blid og fornøyd han også!

Forresten så er det morsdag idag her i Singapore - fikk sjokolade av Evelyn og hun sørget for å kjøpe blomster fra Bjørn og ungene til meg også!! Vi visste ikke engang at det var morsdag idag - men koselig med sjokolade og blomster, da!!

Så god morsdag, alle mødre!!

1 kommentar:

  1. Det er så hyggelig at du blogger litt mer igjen! God morsdag forresten! Her i familien har vi også innført en ekstra farsdag! 22.mai hvert år har vi "Pappas spesielle pappadag"! Fin motvekt til de 363 jentedagene her i huset! :-)

    SvarSlett