tirsdag 4. mai 2010

OBS!! Enda en ny uke....

Har det så travelt - glemmer å blogge. Er jo ikke det at jeg har det sååååå travelt - er jo inne og leser diverse andre blogger hver eneste dag, for ikke å snakke om Facebook.....Men det å sette seg ned å skrive selv er liksom noe helt annet!! Så ha tålmodighet med meg!

Forrige uke så var det vel ikke noe sånn helt spesielt som skjedde, men noe hendte vel? Tja, for eksempel mandag så var jeg ute og spiste med mammaene fra lekeplassen. En trivelig gjeng fra div andre nasjoner som jeg har truffet - ja nettopp - på lekeplassen! Vi finner på forskjellige nye ting hver eneste uke. I kveld skal vi på musikal - Chicago. Det gleder jeg meg til! Skal pynte oss og kose oss!!

Tirsdagen var jeg på damelunch på kirka, men det har jeg fortalt om før....

Onsdag dro jeg sammen med Helena og Anna til IKEA. Skulle ikke ha noe, men noe ble det! En kasse til å ha Kristians badeleker i, noen runde badematter, noen nye saftglass, nye kleshengere, noen rammer til div familiebilder som skal opp på veggen, nye laken  til hele familien og litt deilig svensk ost som nesten smaker Jarlsberg!

Torsdag var jeg med Kristian i barnehagen og det var veldig gøy å se hvordan han har det der. Er jo ikke som en vanlig norsk barnehage akkurat. De har for eksempel ingen vanlige leker der - sånn som biler og dukker osv. Alt dreier seg om læring. De begynte dagen med kinesisk. De sang og snakket - jeg skjønte ingenting! Men Kristian klappet nå på de riktige stedene iallefall, selv om han ikke sang så veldig mye. De lærte hva frosk het på mandarin - jeg husker det ikke lenger - og etterpå laget vi en fin frosk av papir. Så var det tid for egenlæring! Da fikk ungene velge hva de ville drive med. Kristian valgte en slags innviklet puttekasse med runde trelodd. De hadde forskjellige lengder og diameter og så var det å finne riktig plass på alle 30 loddene. Og telle underveis hvor mange han hadde klart og hvor mange han hadde igjen. Så valgte han noen perler som han skulle tre på en tråd og så skulle han øve på bokstavene a og b. Da tegnet han over noen stiplede a'er og b'er på et ark. Blir jo flink med finmotorikken, da, men jeg savner nok litt mere samlek med de andre barna.....Men etterpå var det tid på lekeplassen og der lekte de litt sammen! Så var det tid for litt snack - denne dagen fikk de pannekaker - og så var klokka elleve og mammaene måtte gå hjem.....Da var det en som var lei seg...Han hadde synes det var stor stas å ha mammaen med på skolen og så måtte hun gå?? Nei, det ble for mye for han.... Og da begynte Engla å gråte også, når Kristian var lei seg!!!

Siden jeg allerede hadde skulket halve dagen på basargruppa, skulket jeg resten også! Dro på messe sammen med Anna. Ble et anheng, et par ballerinasko og en fotball med KRISTIAN på som han kan bruke hjemme i norge til sommeren.

Fredag var vi buden på White Party på Santosa. 200 nordmenn kledd i hvitt - kjempegøy! Det ble arrangert ute, nede på stranden, og vi fikk servert deilig grillmat. Så danset vi barfødte i sanden resten av  kvelden!

På lørdag var det bassenget som lokket! Martine lærte Kristian å nestensvømme uten armringer - iallefall i barnebassenget! Han dykket og dykket og plasket rundt - med solbriller! Det er nemlig dykkebrillene hans, påstår han!! Men nå har han fått egne dykkebriller av Mart.ine!

Søndag dro hele familien til Singapore Science Center. Der kan man lære om alt mellom himmel og jord - teste ut ting, leke med vann, se 3D film, osv. Gøy for alle mann - tilogmed Andreas var fornøyd! Og så spiste vi lunch på McDonalds og da var han enda mer fornøyd!

På kvelden ble Kristian syk - 40 i feber og en stygg hoste. Men han sov seg bra igjen som vanlig, men fikk en fridag fra barnehagen og bading. Vi kosa oss hjemme - spiste norske pølser til lunch og så Knerten, Pippi på de 7 hav og Kurt blir grusom. Fint med litt tv når man må være inne hele dagen.....

I dag har jeg vært på båttur med tirsdagsforum. Tok en flott kinesisk båt ut til en liten øy som heter Kuso Island. Der var det skillpadder og et tempel og selvfølgelig hvite deilige strender! Men var ikke tid for bading. Vi spiste deilige hjemmebakte, grove rundstykker med ost og skinke, som Karianne hadde med seg - deilig!!

Nå er det bare å bestemme seg hva for slags kjole man skal ha på seg og lade opp til en fin kveld sammen med The Playground Mums!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar